Úkolem studentů bylo vyvinout řídící systém autonomního vozu, který zvládne projet zadanou trasu. A to co nejrychleji a bez jakýchkoli vnějších zásahů. Reagovat přitom musel i na dopravní značení, jelikož trasa obsahovala dva semafory a značku STOP.
Studenti tak museli implementovat funkce jako fúze dat jednotlivých senzorů vozu, návrh řízení dynamiky vozu a vedení po trati, plánování trajektorie a systémy zpracování obrazu pro detekci silnice a dopravního značení. Vozidlo přitom bylo ve zmenšeném měřítku 1:10.
Našemu týmu Fast&Driverless se podařilo vyvinout řídící systém autonomního vozu, který byl mimořádně rychlý, přesný a spolehlivý. Bez problému tak zvládl projet zadanou trasu v rekordním čase.
Na voze pracovalo pět magisterských studentů programu Kybernetika a robotika společně s kapitánem týmu, doktorandem Janem Švancarem z katedry řídící techniky FEL ČVUT. Úkoly si studenti rozdělili podle svých schopností a preferencí. Jan Kohout se společně s Jakubem Macarem věnovali jízdní dynamice vozu a vedení po trati, dvojice Ondřej Mikoláš a Martin Bílík měla na starosti zpracování obrazu, zatímco Jan Švancar a Otakar Kodytek prováděli softwarovou integraci.
Na projektu se podílel taky docent Tomáš Haniš z katedry řídící techniky FEL ČVUT, který působil jako odborný poradce a zajišťoval organizaci a zdroje potřebné k realizaci projektu. S úlohou pomáhali také další čtyři studenti, Kateřina Hobzová, která se zabývala přípravou tratí a kalibrací kamer, Ondřej Kuban pracoval na identifikaci jízdní dynamiky vozu, Martin Jeřábek se staral o zpracování dat senzorů vozu a Jan Hadraba se pak věnoval implementaci funkcí pro lokální plánování.
Všem moc gratulujeme a těšíme se, co nám tento úspěch i nově vzniklý kurz přinesou!